La idea del projecte està molt ben contextualitzada i creiem que pot ser interessant pels alumnes.
Ens ha encantat la idea del vídeo, es veu que darrere hi ha molta feina i molta creativitat. Però ens va semblar que
l’objectiu final, que era mostrar el vostre projecte, no s’aconseguia. Un cop vist el vídeo es feia difícil entendre quina
era la pràctica a realitzar en el taller.
Mirant la guia pràctica de l’alumne ens ha sobtat la quantitat de fulles que ocupa. Tenint en compte que es tracta
d’una pràctica d’uns 90 minuts i per alumnes de 2on d’ESO, no sabem si s’hauria d’intentar disminuir d’alguna
manera.
Mirant l’esquema del circuit elèctric, també ens ha sorgit el dubte que potser el disseny és una mica complex pels
alumnes d’aquest curs. Potser es podrien proposar altres dissenys menys complexos sense el brunzidor.
Per altra banda, una gran feina amb els qüestionaris fets amb Google Forms a part de ser una gran idea.
GRUP AVALUAT: 3 - Forn solar Link
Ens encanta la idea del forn solar i sobretot les lliçons apresses derivades de l’activitat. Com a idees, potser
podria ser interessant com a activitat complementària que els alumnes acabessin la pràctica cuinant algun tipus de
postres. I estudiar quina diferència hi ha amb un forn convencional elèctric o a gas. També veure quines
complicacions hi ha quan cuines amb un forn solar (Més temps, problemes quan hi ha poca incidència de rajos...).
Quant a la creació d’una APP ens sembla molt bona idea. Encara que sempre hauria d’existir algun tipus de format
alternatiu per aquell grup d’alumnes que no disposin d’aquest tipus de dispositius.
Creiem que hi ha certs aspectes tècnics del forn solar que es podrien millorar. Encara que com vau comentar a classe,
potser es tracta simplement de dissenys diferents i totes les opcions són bones. Per no comentar el mateix que a
classe, afegiríem que en el punt 9 del material per l’alumne comenteu el següent:
“Finalment col∙loquem una vareta de filferro entre la tapa del forn i la placa solar, per tal que la placa
s’aguanti oberta i amb la inclinació adequada, perpendicular els rajos solars.”
La inclinació de la tapa no sempre ha de ser perpendicular als rajos solars, depèn de quin moment del dia sigui, del
mes o del lloc del món on estiguis.
GRUP AVALUAT: 4
- Torre dels 5 euros Link
Ens ha encantat aquesta idea i, sobretot, com heu redactat el document per l’alumnat: Breu i concís. També
boníssima idea l’avaluació final que heu proposat. També creiem que, pel que fa a la temporització, és de les
pràctiques més bé planificades. També ens sembla molt encertat la llibertat i creativitat que doneu.
Com a millora, potser estaria bé que els alumnes sabessin quina és la forma que es tindrà en compte per
avaluarlos. Després en quant el material que proposeu, crèiem que normalment ja haurien d’estar al taller i que no
faria falta que els portessin els alumnes. O que passaria si alguns alumnes no poguessin portar aquests tipus de
materials?
GRUP AVALUAT: 5
- Construcció d’un cotxe Link
Ens agrada molt la idea de reutilitzar material per a construir un objecte. Com us vam comentar el dilluns passat i
vam comprovar quan vau passar el cotxe per la classe, aquest funcionava per vibració al no estar l’eix de l’hèlix
equilibrat, no per l’impuls de l’aire d’aquesta. Hauríeu de revisar el disseny d’aquesta.
Pel que fa a la guia per l’alumnat, creiem que potser el document és massa llarg pel poc temps que disposa
l’alumne. Potser una opció podria ser donar més llibertat en el disseny (sense donar exemples) i només guiar en la
part electrònica.
Quant a la proposta que va fer el Toni sobre fer una carrera, ens sembla bona idea sempre que l’avaluació no giri
en voltant a la competitivitat. No pel fet que un cotxe arribi més lluny haurà de treure millor nota que qualsevol
altre.
GRUP AVALUAT: 6
- Anàlisi d’estructures Link
La manera en què s’enfoca el projecte està molt bé. Basant l’aprenentatge en els mateixos reptes que es van
plantejant. El conjunt d’exercicis és molt interessant, sobretot l’evolució d’aquests.
En potenciar l’aprenentatge procedimental, potser queda una mica coix l’aspecte conceptual. Trobaríem a faltar les
definicions dels diferents esforços: tracció, compressió, flexió…
Faltaria establir connexió entre l’aula i la realitat. Vincular els exercicis a casos reals, per tal de visualitzarho i
millorar la comprensió.
La resistència és una propietat del mateix material, en el cas de les estructures intervé tant la resistència com el
disseny. Es podria fer més èmfasi en el disseny. Al partir sempre dels mateixos materials per construir, és el
disseny el que el fa que l'estructura sigui resistent.
Per tant creiem que s’hauria d’explicar les figures geomètriques més resistents (els triangles).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada