APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA TECNOLOGIA II

- Treball individual -
Metodologia i recursos didàctics


Voldria començar amb una petita introducció al següent treball, ara estic fent les pràctiques al centre, com també tots els companys, però jo per qüestions laborals començaré a fer les pràctiques d'intervenció autònoma, amb la corresponent preparació de la Unitat Didàctica, al maig. Tot i que estava previst fer-ho abans, i ja tenia preparat tot el necessari, gràcies a la primera part d'aquesta assignatura. Però no passa res, ara des del centre em demanen que em prepari sis sessions per a la unitat de màquines i mecanismes, i així ho faré, seguint les pautes d'aquest treball, sempre hi ha un costat bo.

Un cop vist el temari del llibre, veig que m'ha tocat fer una temàtica una mica feixuga pels pobres estudiants, des de la primera pàgina fins a l'última les activitats són de càlculs matemàtics sobre la transmissió del moviment, ho sento però no, la meva primera intervenció com a docent ha de ser alguna cosa més interessant. Per això, vull dissenyar aquesta unitat didàctica no solament amb una sola temàtica desvinculant, i poder fer un petit projecte a taller on viure en primera persona les transmissions de  moviment de les que aprendrem a calcular. Per altra banda, he de tenir en compte l'enfocament de la tecnologia i la coeducació, on li dedicaré un apartat aquí al final.


__________________________________


Ara mateix els alumnes de 3er, estan fent el temari de les màquines tèrmiques, i per poder avaluar el seu coneixement, l'ultima classe abans de jo començar la unitat didàctica, faran un examen. Per acabar de comprendre el funcionament de les màquines tèrmiques, es reforçarà el tema amb les màquines i mecanismes. Però venint d'un examen i com he comentat, el llibre amb què treballen l'assignatura de tecnologia, com a mínim amb el temari que m'ha tocat donar, està molt vinculat a la matèria de matemàtiques, m'agradaria donar-li un altre aire diferent, més amè, fent una visita històrica al magnífic inventor i propulsor d'engranatges i politges Leonardo Da Vinci, i aprofitar per fer-los reflexionar sobre els diferents inventors en la història i el paper de les dones, crec que per entendre el problema del masclisme, s'ha de conèixer l'arrel, i d'aquí les societats i cultures que l'han creat. I poder treballar en la coeducació, animant als nostres alumnes a seguir aquest canvi que fa la nostra societat, malauradament a poc a poc. Amb els alumnes que treballarem aquesta unitat, tots tenen molt clar quin és el sistema de treball i les actuacions a tenir en compte en l'aula taller, per això crec que no tindré cap problema per poder fer algun projecte i poder treballar amb la transmissió del moviment. Dit això podem començar a veure, els diferents materials preparats pels alumnes i els docents que s'animin a realitzar aquesta activitat:

Material didàctic per als estudiants:

  • Doble pàgina - Per a la primera sessió, farem la visita històrica de Da Vinci, amb diferents activitats de reflexió, reforç, ampliació, i un petit projecte.
  • Formulari - Amb aquest resum, tindran tota la informació necessària per aprendre i realitzar qualsevol activitat proposada en el llibre. Servirà de molta ajuda per poder guanyar temps a l'aula taller. Cada alumne haurà de fer els seus apunts.

Material didàctic pels docents:

  • Guia - Resum de competències treballades, temporització, criteris d'avaluació i bibliografia complementària.
  • Prova de capacitació - aquesta prova es realitzarà a mesura que es realitzin les sessions, per poder introduir tots els aspectes que s'han anat treballant.

__________________________________



Conclusions

Encara em queden quatre setmanes per a posar en pràctica aquesta creació, de segur que no serà la definitiva i quan li presenti al meu tutor de pràctiques farem les modificacions oportunes perquè sigui el més adient per a l'alumnat, m'agradaria haver tingut temps per mirar-m'ho tranquilament, però el temps no és mai el que desitgem, i podria dir que ha sigut com una prova pilot per una possible trucada de llistes, on segons tinc entès avisen d'un dia per l'altre.

Per altra banda, m'ha tocat el tema de la tecnologia i la coeducació, segurament algú pot pensar, que podria haver escollit un dona inventora, per donar-li un caire més femení. I això és el que pensava abans de començar, però el gran propulsor sobre la temàtica que em toca donar és un home, tot i així, al fer un petit repàs històric podrem reflexionar del perquè hi ha tants homes inventors envers les dones i perquè aquesta diferència, senzillament és un problema antic que es va arrossegant i crec que la millor manera d'actuar-hi en contra és treballar amb els alumnes amb naturalitat i respecte. Jo pot ser, tinc una mentalitat ja més moderna, i no crec que s'hagi de treballar contra la discriminació de gènere per afrontar el problema, sinó que és millor crear l'ambient d'igualtat que tots volem i ens mereixem, i evitar, castigar o donar el toc d'atenció a aquelles actuacions que ho impedeixin. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada