dijous, 19 de març del 2015

ABP

Avui he vist dos vídeos, Dos formas de docencia de Penso Wilma amb la UB i un vídeo expositiu del projecte “¿Educación 2.0?” de Carlos Morales. On els dos vídeos ens deixen entre veure, que l’educació clàssica, la típica classe teòrica o magistral, d’assimilar i repetir continguts, on normalment l’alumnat cau en la redundància, necessita un canvi.

Aquests dos vídeos, el que volen és oferir-nos, la vista cap al futur amb l’Aprenentatge Basat en Projectes, tampoc és un model exclusivament tecnològic. Es pot utilitzar a l'aula sense la necessitat que intervinguin per res els ordinadors. Però s'ajusta de tal manera al context tecnològic que constitueix avui un dels seus millors exponents. És, a més, un tipus d'aprenentatge que s'acomoda especialment a les característiques de l'aprenentatge cognitiu perquè destaca més que l'acumulació de la informació, la transformació d'aquesta en coneixement, i coneixement aplicable per resoldre problemes en un ambient constructivista.

En l'aprenentatge basat en projectes els alumnes investiguen temes i assumptes motivadors, en contextos de problemes del món real, integrant temes com a ciència, arts, o matemàtiques. Els estudiants treballen en equips, usant la tecnologia per accedir a la informació actual, i en alguns casos consultar amb experts. Coordinen el temps i els calendaris de treball, desenvolupen productes reals com a informes multimèdia i els presenten als seus professors i a la comunitat sencera en una presentació final. Experiències concretes i treballs manuals, es creuen amb tasques intel·lectuals més abstractes per explorar assumptes complexos.

L'aprenentatge per projectes té molts avantatges: Se centra en els conceptes i principis d'una disciplina, implica als estudiants en recerques de solució de problemes i altres tasques significatives, els permet treballar de manera autònoma per construir el seu propi coneixement i arribar a solucions objectives i realistes.



Virtuts

Fomenta habilitats molt importants:

  Treballar en grup
  Aprenentatge autònom
  Planificació del temps
  Capacitat d’expressió oral i escrita

Resulta més motivador per als alumnes:

  Millora rendiments
  Major persistència en l’estudi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada